Oferta
Konsultacja psychologiczna
- jest formą pierwszego kontaktu pacjenta ze specjalistą. Jej celem jest rozeznanie w sytuacji pacjenta, wstępne zidentyfikowanie problemu i wybór najbardziej adekwatnej formy pomocy, aby zgłaszaną trudność przezwyciężyć.Porada psychologiczna
- jej celem jest dostarczenie informacji na temat możliwości rozwiązania konkretnej trudności, z którą zgłasza się osoba poszukująca pomocy.Diagnoza psychologiczna
- stanowi punkt wyjścia do planowania terapii, jej celem jest określenie potrzeb i oczekiwań pacjenta. Pomaga zdefiniować indywidualną sytuację życiową pacjenta, jego problemy, źródła i motywy działań. Na tej podstawie terapeuta wspólnie z pacjentem opracowuje plan i cele dalszej pracy.Diagnoza poziomu inteligencji u dzieci w wieku szkolnym
(od 6 do 16 roku życia), badanie przeprowadzone za pomocą Skali Inteligencji Wechslera - jej celem jest ustalenie, czy dziecko znajduje się w normie intelektualnej, jakie są słabe i mocne strony jeśli chodzi o jego funkcjonowanie poznawcze np. czy nie ma problemów z uwagą, pamięcią, bo to upośledza zdolność do uczenia się. Diagnoza często pozwala wyjaśnić podłoże trudności szkolnych w przyswajaniu materiału.Terapia osób dorosłych
- jej celem jest zidentyfikowanie wspólnie z terapeutą przyczyn przeżywanego dyskomfortu psychicznego i nabycie kompetencji do radzenia sobie z przeżywanymi problemami. Terapia pomaga dokonać zmian w doświadczaniu siebie, innych ludzi oraz świata. Jest to metoda leczenia polegająca na stosowaniu psychologicznych oddziaływań opierających się na wiedzy teoretycznej, specjalistycznych technikach oraz umiejętnościach praktycznych terapeuty. Decyzja o rozpoczęciu terapii zostaje podejmowana wspólnie z pacjentem. Terapia prowadzona jest w nurcie poznawczo - behawioralnym.Terapia dzieci i młodzieży
- jej celem jest zidentyfikowanie wspólnie z terapeutą przyczyn przeżywanego dyskomfortu i nabycie kompetencji do radzenia sobie z przeżywanymi problemami, z uwzględnieniem kontekstu rozwojowego i rodzinnego młodego pacjenta. Terapia dzieci i młodzieży skoncentrowana jest wokół trudności wychowawczych, trudności szkolnych w przyswajaniu edukacyjnych treści programowych, trudności w funkcjonowaniu społecznym - zachowania agresywne, opozycyjne, antyspołeczne, oraz trudności emocjonalnych. Terapia prowadzi do wzmacniania zasobów oraz kompensacji deficytów.Terapia uzależnień
- ma na celu zdefiniowanie problemów pacjenta wynikających z uzależnienia (narkotyki, alkohol, hazard, zakupy) i nabycie kompetencji do rozwiązania trudności, powodujących przeżywanie dyskomfortu psychicznego. Terapia prowadzi do lepszego zrozumienia mechanizmu własnego uzależnienia, prawidłowości rządzących nałogiem i trudności z niego wynikających.Uzależnienie często nie jest problemem tylko i wyłącznie dla bezpośrednio go doświadczających, ale również dla osób bliskich, członków rodziny. Z tego powodu, terapia kierowana jest także dla osób pośrednio doświadczaj±cych przykrych przeżyć i trudności związanych ze specyficzną sytuacją pozostawania w bliskiej relacji z osobą uzależnioną.